Oktatóink

Pap Tibor

intézményvezető

7 éves koromtól, az általános iskola végéig jártam zeneiskolába. Számomra nem ez volt életem legjobb élménye. Ezért egészen 20 éves koromig nem zenéltem. Ekkor ismét beiratkoztam, amely már sokkal jobb élmény volt. Általános iskolában a szolfézs mellett tangóharmonikán, később zongorán tanultam. Jelenlegi hangszerem a gitár, amelyet gyerekkorom óta nyúzok. Amatőr zenészként jelenleg is játszom zenekarban. 

A zene annyira az életem részét képezi, hogy az első munkahelyem a Peron Music Alapítvány volt, ahol megismerkedtem a helyi zenészekkel, koncerteket, tehetségkutatókat szerveztünk, és kiadványokkal támogattuk a feltörekvő zenekarokat. 2010 óta vezetem az alapítványt, és 2019 óta ismét a munkahelyem. Néhány éve elhatároztuk, hogy létrehozzuk a legjobb zenesulit. Egy olyan kreatív alkotóhelyet, ahová élmény járni, ahol minden a zenéről, a közösségről, az emberről szól. 

Ezen dolgozunk kollégáimmal, tanárainkkal, támogatóinkkal, és veletek, akik bizalmat szavaztok nekünk, és beiratkoztok hozzánk.

Ruska Péter

szakmai vezető, gitár, zenekari gyakorlatvezető

15 éve gitározom és 10 éve zenélek aktívan a legváltozatosabb produkciókban. Az elmúlt 10 évben sok helyen volt szerencsém koncertezni a legkisebb színpadtól kezdve a 22.000 fős közönségig és jelenleg is országosan ismert zenekarokkal dolgozom.

Gitár oktatással 7 éve foglalkozom aktívan, mely során az egyik legfontosabb feladatomnak a zene megszerettetését tartom a diákokkal.

Azért érdemes a Peron Tehetségközpontban tanulni, mert a lehető leghitelesebb, aktívan zenélő, nagy tapasztalattal rendelkező oktatóktól szerezhetjük meg a tudást, ami a hobbi zenészektől kezdve a profi szintekig egyaránt az egyik leghasznosabb.

Hermann Tamás

ének, kezdő zongora, és zenekari gyakorlatvezető

Árvai Krisztián Devon

elektronikus zene, zenei producer, és zenekari gyakorlatvezető

Zenei pályafutásomat 18 éve kezdtem. Akkor még csak zongorán kezdtem el tanulni, idővel ehhez csatlakozott az ének tanulás. 11 éves korom óta részese lehetek az aktív magyar zenei életnek. Nagyon sok jó zenészt ismerhettem meg és rengeteget tanulhattam tőlük.

Mindig motivált, hogy minél több zenésztől minél többet tanulhassak, hiszen a sok apró a részletből áll össze idővel az egyéni stílus és ezen apró részleteken keresztül lehet a leginkább mindenkire személyre szabni a tananyagot.

Célom, hogy minél több embert megszólítsunk a zene nyelvén és egy nehéz nap után a zenével szakadjunk ki a hétköznapi szürkeségből!

Zenei Producer, jelenleg a Black Nail Cabaret zenekar állandó zeneszerzője, producere.

12 éves korom óta foglalkozom elektronikus hangszerekkel. Ez az érdeklődés azóta is tart, napi szinten fedezek fel új dolgokat, tesztelek új hangszereket.

Hiszem azt, hogy ezt a 30 évnyi tapasztalatot át lehet adni a következő generációnak egy kurzuson keresztül, a Hogyan helyett a Miértekre helyezve a fókuszt. Meg tudom mutatni, hogyan lehet különböző elektronikus zenei műfajokban létrehozni önálló műveket, dalokat vagy dalkezdeményeket.

Ha valaki az elektronikus zenében látja a jövőjét, akkor ez a képzés egy műfajtól független, alapos áttekintést ad az elektronikus hangszerekről, ritmuselméletről, hangkép elméletről, sound designról és a szükséges szoftverismeretről (Ableton, Bitwig, Logic Pro stb), illetve fejleszti a kreativitást.

Ha úgy érzed, hogy sok a megválaszolatlan kérdés az önmegvalósítás folyamatában, akkor itt a helyed.

Sirkó Martin

dob, és zenekari gyakorlatvezető

Nyúl Balázs

basszusgitár, és zenekari gyakorlatvezető

13 éve kezdtem el dobolni, 11 éve zenélek aktívan.

Ez idő alatt számos zenekarral együtt játszva, újabb és újabb stílusokban próbálhattam ki magam, színes közönség előtt, Európa minden táján.

Doboktatással 4 éve foglalkozom, célom, hogy azt az energiát, boldogságot amit a dobolás nyújt nekem, át tudjam adni mindazoknak, akik ezt a hangszert választják.

Közel 30 éve zenélek. Még diákzenekarokban kezdtem, végigjártam a lépcsőfokokat, így rengeteg tapasztalatot szereztem. 2011-ben lediplomáztam a Kodolányi János Főiskola jazz tanszakán, basszusgitár szakirányon. Ez gyerekkorom óta dédelgetett álmom volt, amit végül sikerült teljesítenem.

A zene egészen gyerekkorom óta az életem része. Testvérem révén ismerkedtem meg a basszusgitárral és szinte szerelem volt első találkozásra. Korábban tanítottam zenét Győrben a Hangfestő AMI, valamint Székesfehérváron a Gorsium zeneiskolákban. Utóbbi pár évben csak magánnövendékeim voltak, így örömmel vettem a Peron Tehetségközpontnál adódó lehetőséget.

A cél, hogy ebben az egyre leterheltebb világban visszahozzuk a fiatalok zene iránti szeretetét, érezzék jól magukat, és tudjanak egyre jobban kiteljesedni egy közös nyelv, a zene által.

Járinka Erik

gitár

Galambos Zoltán

zongora, szintetizátor, popzeneszerzés

Kb. 13 éve kezdtem el gitározni, de a gitár iránti nagy szerelem nagyjából 8 éve kezdődött, amikor elmentem egy rock koncertre és élőben hallhattam nagyon pörgös és kreatív gitárszólókat, ami nagy hatást gyakorolt rám és akkora tűzet adott, hogy a mai napig alig tudom letenni a gitárt. Az a célom a gitároktatással, hogy legalább egy kis szikrát át tudjak adni abból a tűzből, amit én kaptam pár évvel ezelőtt, mert hihetetlen nagy megnyugvást és örömöt tud adni a zene akár egy rossz nap után is.

7 éves koromban kezdtem zongorázni és énekelni a Magyar Rádióban, ahol az általános iskola végéig tanultam.
1987-ben felvettek a Bartók Béla Szakiskola Jazz-zongora, majd 1990-ben a Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetem Jazz-zeneszerzés szakára. Itt szereztem, diplomát zeneszerzésből, hangszerelésből és pedagógiából, 1994-ben.

Tanáraim olyan kiemelkedő klasszisok voltak, mint Gonda János, Szakcsi Lakatos Béla, Binder Károly, Friedrich Károly, Gőz László és Borbély Mihály, illetve Faragó Béla, és Barabás Árpád, akiktől klasszikus zeneszerzést tanultam az egyetemen.

A hazai popszakmába 1987-ben kerültem a Szigeti Ferenc által alapított Kenguru együttes billentyűseként, majd rövidesen saját rockzenekart alapítottam JAM néven, amelyben frontemberként én írtam és hangszereltem a dalokat, valamint billentyűztem is.
Ebben az időben fedezett fel a szakma, amelynek köszönhetően elindult a produceri pályafutásom.

A következő évtizedekben volt szerencsém együtt dolgozni korábbi példaképeimmel, a korosztályom előadóival, és a fiatal generáció kiemelkedő alakjaival is, mint producer, hangszerelő, billentyűs, vagy vokalista úgy stúdióban, mint élő koncerteken. Alapítottam saját zenekarokat, írtam és hangszereltem megrendelésre dalokat, zenei rendezője voltam számos albumnak, építettem két hangstúdiót, dolgoztam két Megasztárban, valamint független lemezkiadó, és koncertszervező cégem is volt.

Gimnáziumi éveimben országos tehetségkutató versenyt nyertem saját kompozícióim előadásával, Arany Zsiráf díjas hangmérnök, és Arany Nyíl díjas billentyűs vagyok.

Szakmai tapasztalataim:
Szigeti Ferenc, JAM, Moralisa, DÁMA, Mester és Tanítványai, Bodrogi András, Hip Hop Boyz, Lerch István, Zorán, Presser Gábor, Karácsony János, Solti János, Somló Tamás, Jamie Winchester&Hrutka Róbert Band, Kozsó, Shygys, Bestiák, Picasso Branch, AKT, Pierrot, Manhattan, Delhusa Gjon, Cotton Club Singers, Roy& Ádám, Rúzsa Magdi, Rhani Krija (Sting zenekar), Petőfi-játék (zenés darab).

Jelenleg egy nemzetközi zenei produkció létrehozásán dolgozom, Hrutka Róbert zenekarában és produkcióiban játszom billentyűsként, a SET - School of Entertainment & Technology médiaiskolájának tanáraként pop zeneszerzést, remix készítést és alkalmazott zenét tanítok, valamint havi rendszerességgel készítek zeneelméleti oktatóvideókat a Magyar Producer Workshop számára.

POP ZENESZERZÉS, DALSZERZÉS, HANGSZERELÉS
Ezen a főtárgy órán megtanulhatjátok, hogyan írhattok saját popdalokat úgy, hogy az oly sok esetben tapasztalható elakadásokat is át tudjátok hidalni. Ezeket a dalokat megtanuljátok több stílusban meghangszerelni, mialatt elsajátíthatjátok a különböző hangszerek játékmódját billentyűs hangszer segítségével.
Naprakész, hatékonyan működő megoldásokat, trükköket kaptok, és mindezt olyan stabil alapokra építjük, mint az elemző zenehallgatás, a popzene elméletének és történetének megismerése, valamint a különböző dallamalkotási módszerek elsajátítása.

ZENEELMÉLET
Kezdő és haladó csoportban tanulhatjátok meg a zeneelmélet legfontosabb és leghasznosabb ismereteit, amelyeket a középkor óta napjainkig minden olyan zeneszerző és zenész elsajátított, illetve használ, akiket számon tartunk.
A kezdő csoportban a nulláról indulunk, a haladók izgalmas elméleti játékokkal fejleszthetik, és tehetik tapasztalattá eddig megszerzett tudásukat. Mindkét csoportban olyan rendszerszemlélet szerint haladunk, amely segít felderíteni az esetleges hiányosságokat, és tisztázni a téves ismereteket.

BILLENTYŰS JÁTÉK - HALADÓ SZINT
Ahány billenytűs hangszer, annyi játékmód. Mások a jellegzetességei az akusztikus és az elektromos zongorának, és mások a Hammond orgonának, a különböző szintézis technikával működő billentyűs hangszerekről, és a virtuális szintetizátorok világáról már nem is beszélve
Ezen a főtárgy órán megtanulhatjátok a különböző billentyűs hangszerek jellegzetes játékmódjait, megismerkedhettek azokkal a technikákkal, amelyek hiteles megszólalást adnak ezeknek a hangszereknek, sőt a virtuális világban megtanulhattok billentyűs hangszeren gitározni, vagy dobolni is.